Andrew Taylor Still

Uznawany za ojca medycyny osteopatycznej amerykański lekarz Andrew Taylor Still był założycielem American School of Osteopathy w Kirksville, Missouri (obecnie A.T. Still University) – pierwszej na świecie akademii medycyny osteopatycznej.

Tworząc w 1874 roku pojęcie osteopatii nawiązywał do praw natury, twierdząc, że ciało ludzkie ma tendencje do samonaprawy, a wszystkie narządy w stanowiącym zintegrowaną całość ciele ludzkim są od siebie zależne.  W swoich opracowaniach porównywał ludzki organizm do maszyny, która do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje właściwego ukrwienia i stymulacji nerwów.

Still podkreślał, że skuteczna poprawa stanu funkcjonalnego danego narządu zależy od znalezienia przyczyny jego tętniczego lub żylnego deficytu. Zasada ta dotyczyła nie tylko takich objawów jak bóle głowy, gorączka czy biegunka, ale również konkretnych jednostek chorobowych, takich jak zapalenie płuc, koklusz, odra czy świnka.

Program nauczania

Program edukacyjny Akademii oparty jest o standardy stosowane w największych szkołach osteopatycznych na świecie i obejmuje ponad 2 tys. godzin dydaktycznych realizowanych przez 44 seminaria w trakcie 4,5-letniego cyklu nauczania.

Tytuł DO

Po ukończeniu 4,5 letniego trybu nauczania, otrzymujesz możliwość napisania pracy dyplomowej i uzyskania tytuły Dyplomowany Osteopata.

Lokalizacja

Akademia Osteopatii działa w: Poznaniu, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu. Od tego roku akademickiego zaplanowane jest otwarcie kształcenia również w Gdańsku.